fredag, december 26, 2008

Bedårsamhet

Jag har fått julisar och ätit och ätit och ätit och familjat mig och träffat släkt och vän och det är rimfrost och strålande sol och vacker snö, det är lagom kallt och mysigt och trevligt men det viktigaste är ändå att idag så träffade jag två marsvin. Rufsantufsan och Malin. Ibland är det bra med kusinbarn med marsvin. Ännu bättre när barnen är i östersund så jag fick marsvinen för mig själv. Tyvärr var de små djuren osociala, lite vettskrämda och hemlängtande och satt inne i sin trälåda och vägrade komma ut. Men det gör inget, för en marsvinsnos! Kära kära hur söt får man bli?! Åh lilla lilla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja den dära vardagen är inget att hurra över i nuläget...ska jobba inatt...uscha, men är sen ledig i en dag fram till nyårsnatten. Så jag drar en sväng till eskilstuna imorn. Men som sagt blir roligt att ses:) och jag är väääääldigt sugen på vin och dans och sånt. Känns som hundra år sen nu ju. men vi ses snart! kram!!

Anonym sa...

Mysigt!

God fortsättning på julen!