söndag, december 07, 2008

jag glömde köpa havregryn


Söndagkväll och runt 19-tiden vände vinden och humöret. Jag är sur sur och less. I allmänhet rent generellt och som vanligt eftersom jag är trött på att inte få ett endaste jobb. Och att inte ha pengar. Och på gamla vännen som aldrig har tid, men där är jag mest besviken. Jag saknar ju pratet. Och på sånt jag hoppas för mycket på, fast det inte på långa vägar är i närheten att bli av, ens litegrann. Och när jag ibland, som nu, inser det, då lägger jag mig gärna på golvet och tänker att jag ska ligga där tills någon råkar gå in i mitt kök. Nån mer har ju nyckel. Och käraste Pappa kommer ju om veckor.

Ofta kommer allt detta trött, less, sur på en och samma gång ofta på söndagskvällar uppblandad i måndags-ångest, trötthet och allmänt när-saker-tar-slut (som helgen) lesshet. Jag har nog hemlängtan också. Och så rensade jag min dator igår, vilket innebar att jag gick igenom aaaalla mina bilder och minnen.
Åh.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sv: haha vad skoj! ja det är ett dösnyggt duschdraperi! =)

Kram på dig

Anonym sa...

Med havregryn kan man göra chokladbollar...

Koftan sa...

Havregryn är bra till frukost också, men utblandade och uppkokade med vatten. Fast AKTA för ICAS egna havregryn, det blir bara slem av alltihop!!! Axa ska det vara.

Anonym sa...

Sv: Så jäkla rolig lista den där =)

Kram på dig