måndag, december 01, 2008

Ljus och värme

Jag var lycklig i ca 24 tim över att vara hemma från praktiken i Estockholmo. Och det är fortfarande fantastiskt. Men, jag har redan återgått och hamnat i sökaletajobbträsket sittandes vid min skrivbord i allt det grå som inte längre är grått utan snarare becksvart. Sur och bitter blir jag. Speciellt när andra får jobb och inte jag. Ingen medglädje här inte. Jag är en egoistisk och kall människa, vilket i och för sig inte är så konstigt när min lägenhet är som en igloo och att gå på mitt golv är som att gå på is. Vilket kan hänga ihop med den här det-regnade-in-via-fönstren-problematiken i somras. Det finns ingenting mellan fönstren och resten av lägenheten så där måste det storma in isvindar. Så, man skulle kunna säga att det nästan är min hyresvärds fel att jag är kall i dubbel bemärkelse.



Och jag cyklade till gymmet för första gången på min månad. Uselt gick det. Fast först var det underbart, musiken gick i gång och jag med, och pepp pepp blev jag och jag körde stenhårt, men efter mitt lilla träningsuppehåll med tillkommande förkylning, fanns inte så mycket kraft, så denna energiska explosionsartade start resulterade ganska strax i illamående, svimningskänslor och urkramad disktrase-känsla. Och ännu surare blev jag.



Jag har tänt ljus iallafall. Och det är lite julmysit i mitt kök.



Lala la.

Inga kommentarer: