torsdag, maj 21, 2009

Apatisk paus hallongrädde

tystnad...

Det har varit jobb jobb jobb, fem timmars sömn per natt, jobb jobb, mysbjörn, sthlm, fika, picknick, vin, jobb jobb, tvätta, små tårar, jobb, gäsp, film, helg, vin, mat och jobb. Hela maj rusade iväg och det gick hiskeligt fort. Det var skönt och himla roligt, men ack så trött jag plötsligt blev. Min fina man har varit hos mig med sitt trasiga nyckelben, fantastiskt underbart, men jag är beroende av regelbunden ensamtid och utan det blir jag väldigt trött. Så, nu har jag åkt hem till skogen igen. Tryckt på paus. Jag har sovit 10,5 timmar och seg är jag. Och det är så grönt och fint, och det luktar så gott. Det började faktiskt lukta gott redan på tåget, den där nyregnade skogsdoften liksom trängde sig in i kupén. Och som vanligt kom de där vemodskänslorna krypande. Åh.. så vackert. Och sommaren är så bitterljuv. Fy. Flest självmord begås föresten under sommarmånaderna, och inte i november eller december som man kanske kan tro, och jag förstår precis. Inte för att jag ska ta livet av mig, men ändå. Kraven från allt och alla är gigantiska. Brunsmalfräschfinsommarkroppsommarföttersommarfrisyr, lugnaochslappasemesterplanersomocksåskavarahippaochinneochäventyrliga.Grillaglassaseglabadasolaälskafestivalavinaölaoch vara GLAD.

Iallafall så nu när jag är själv kommer min lilla egotid ifatt känner jag. Jag funderar starkt på en ny frisyr, jag känner mig mesig och töntig. Den eventuellt nya är lite mer av Lisbeth Salanderstuk tror jag. Oh! Det kan nog klicka fint med resten av sötstilen som jag tycker jag ofrivilligt dras med. Och suget av att shoppa roliga kläder på vanliga affärer och secondhand är brutalt! GAH! För att inte tala om att köra bil! Måste nog deala till mig en bil och imorgon ta mig en konsumtionssväng, hälsa på min gamla bästis och hennes liv och ofödda bäbis. Ja.


Så ja, trots den här apatiska känslan så finns det lite sug också att göra allt det där jag inte hunnit. Träna tillexempel har jag inte gjort på över 2 månader samtidigt som jag har ökat mitt chokladmajonnäsräkmackaalkoholfettsmörost-intag med ca 200%. Och vid dagens regelbundna skogsvägning som bara är möjlig i skogen eftersom jag inte äger någon våg, så visade det sig att jag gått upp inte ett endaste gram. Bara slappat till mig lite alltså. tack och lov amen.


Jag ska nog rota lite i pappas garderob nu. Eller sova ja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej min snyggo-vän, kom hem snart, eller på söndag då så vi får fikas.(och hinns det inte så nästa helg då) Men chilla först i dalarna, fiiint, jag har haft världens konsumtionsdag idag, skor (helt barnsligt fiiina och jag är som ett överlyckligt småbarn som fått världens störst godispåse OCH en egen ponny) sen så köpte jag jeans också, som jag kanske ska behålla. Jomenvisst. KRAAAM!//Linda

Anonym sa...

och så glömde jag säga en sak: KLIPP!:D//Linda igen