fredag, maj 01, 2009

Det fina i kråksången






Det fanns mycket fint också i Bryssel utöver gubbslemmet. Stooora fina byggnader och hus med tinnar och torn, en loppmarknad med bara såna gamla kluriga fina lite konstiga saker, second-handbutiker med fina kläder som tillochmed passade, blommande träd, en världsgod äppelkaka och kaffe och enormt med himmelsk choklad.
Jag tror blommande träd är bland det finaste som finns. Och jag blir så fruktansvärt sentimental på våren och sommaren så jag tror jag redan ser framemot augstikvällarna. Allt är så bra så bra som det bara kan och jag har stora vemodsklumpen i magen. Förstår inte inte vad den ska där och göra.
Och att göra en snabbis i en stad är härligt men ger en väldigt blodad tand. Så lätt det är att slinka i väg nånstans och traska på nya gator och se nya fina saker och fika på nya fik och lära sig såna där små roliga saker som att en café russe är nästintill en latte i Bryssel. Mhm... fint är det.





Inga kommentarer: