onsdag, juni 03, 2009

Gårdagens, en limpa och lite smått

Pappas gamla jeans, finfint och underbart skönt att rodda runt med på jobbet.
Och tshirtig kofta från Monki. Närå men på loppis för 15 kr! Jojo.

Kan det inte blomma alla årstider? Det vore fantastiskt med snöfall på blommande träd.

Ja jag vet inte vad. Jag jobbar mest hela tiden. Är först på jobbet, går sist hem. Men jag har kommit ifatt nu. Hinner tänka, är inte trött så jag gråter, bara trött så jag gäspar, hinner fundera, se mig själv och saker runtomkring i sammanhang som vilken månad det är, vad som händer om två veckor och vad som hände förra veckan. Mm skönt. Och snart helg. Gudomligt med ännu en tom helg med bara skönt häng och pill kurr.

Och för att fortsätta på billighetstråden har jag bakat bröd. Inte morotsbröd denna gång, utan mörkt mörkt bröd med sirap och typ tusen olika havrerågkli-grahamsmjölsorter. Och så gooooottt! Mhm. Och vrålsnabbt, ingen jäsning, bara röra om och sen skjuss in i ugnen klart.

Inga kommentarer: