söndag, oktober 12, 2008

Distans och perspektiv

Söndagskväll välkommen återigen. I förrgår var det fredagsfika och soffmys med choklad och filt, igår var det båtdans och vinande, idag promenad och soffhäng och film, och imorgon är det måndag och imorgon måndag är det bister verklighet och stora beslut ska fattas. Som vad jag egentligen ska ha för mig under november månad. Praktik på en Kvinnoorganisation i stora staden eller projektarbete med lön dvs PENGAR här där jag redan är? Är frågan. I mitt huvud är det här mitt livs största och sista beslut, det kommer att påverka resten av mitt liv, utan pengar vad gör man då och jämställdhetsarbete oh världens grej!

Fast egentligen så. Med lite eftertanke och livsperspektiv, så är det 4 eller möjligtvis 5 veckor av mitt liv. Och det är inte så mycket. Och inte så mycket kommer att hända eller förändras. Så kära lilla jag lugn och fin. Välj nåt och fundera på nåt annat. Lurviga djur eller så.

(fast faaast alla filmer där ett liiitet val förändrar liv och verklighet, och små val är dom viktigaste, och ödet och slumpen tänk vad som kan hända och och jag har sett för mycket film!)

Jag har en tendens att fastna i saker. Som att fundera på svåra beslut, köpa ny cykel eller inte, sätta igång och träna eller inte, skjuta upp och fundera, älta och vänta och se. Fan, imorgon ska jag nog sätta igång med saker och ting. Då har jag ju inte så mycket att fundera på sen. Kanske.

Inga kommentarer: