måndag, oktober 13, 2008

Förvandlande

Mer än en veckas ältande, beslutsångestande, väntan på svar, analyserande, funderande, övervägande, frustrerande kan vara någe bra. En dag vaknar man på morgonen och bara ooorkar inte gå runt i fundersamhetsvakumet längre. Så hepp, nu är beslut fattade.

Och åh så glad jag blev. Plötsligt. Puh. Och den hära sången



Som jag fortfarande inte vet hur jag får hit. Hur som helst. (joo nu kan jag! With a little help from my friend. Och en instruktionsguide too.)

Jag tror det var viktigare att få fatta ett beslut överhuvudtaget än att fatta "rätt" beslut. Eftersom det inte riktigt fanns något rätt. Bra att tänka på under nästa beslutskris. Åh. När det där stora beslutsmolnet försvann öppnade sig ju ett liv här. oh!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!
Och jag tror du har rätt, ibland är det bättre att fatta ett beslut, vilket som helst, än inget alls.

Anonym sa...

Sv: Ja folk älskar att hitta en syndabock och skylla hela världens ondska på denna. Sen älskar alla att hitta en prinsessa som står för all världens godhet! =)

kram på dig