söndag, oktober 05, 2008

Äppelmos

Åh. Det är kört nu. Jag sov till halv tolv. Halv tolv! Och när jag vaknade låg jag i fosterställning långt under täcket och blundade och hade lika gärna kunna ligga där några timmar till. Men, det går ju inte för sig, hur skulle det se ut. Så jag gick upp till ett grått meningslöst väder. Borde kanske söka ett jobb, nej inte på en söndag. Gå en promenad? Nja, jag är trött och jag har gått samma promenad över tusen gånger. Jag vill ha en skog här utanför fönstret.







Ah! Det finns liksom inget sånt där, pepp eller kraft kvar! Det är borta. Håglös är ordet. Likgiltig. skulle vilja jobba, hoppas dom ringer men äh skönt att slippa också. Dammsuga? Ja jo men.. sen kanske. Det känns sådär att jag skulle kunna sitta här i mitt kök resten av livet med livet levde på utanför, och om jag inte reste mig och gick ut skulle jag växa fast och ruttna här på stolen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo det tror jag också, slappna av lite, vi överlever ju,det går ju, inte tänka så mkt. det är något vi borde satsa på. Jo. Och jag har upptäckt att alla utom EN föreläsning på tjejjouren är på torsdagar, dvs preciiiis just exakt då när min dans är. Jag kan gå på två stycken (en som inte är en torsdag + då när dansen har höstlov)föreläsningar utan att missa dans...surt äre. Hälften av alla föreläsningar är typ 4 st...Nu vet jag inte hur jag ska göra...Dans värt 90 kronor /gång vill man ju inte missa...så blä. Nä jag vet inte. Funderar på att maila dom och fråga snällt och förklara situationen och..hm...höra lite...men känns kört. Men ja, slappna av var ordet. Å nu kom mamma och pappa! fiiint. kraaaam!