fredag, oktober 17, 2008

utnyttjad fredag

Det är intressant vad kreativ och energisk man kan bli av att plötsligt få veta att man ska jobba tre dagar framöver. Att veta att man inte har tre fria dagar betyder att man måste ta reda på tiden som är kvar av denna sista dag innan arbetet. Så.. efter tokträning och mys i soffan bidde det pyssel.

Rotfruktsrgratäng! Första i livet, suget bara kom över mig. Och när jag kom hem med alla rotfrukter visste jag inte längre vem som hette vad, och nästan inte om de skulle skalas eller inte. Men oh så gott det blev! Det påminde om hemma och jag längtade lite efter mamma.



Sen blev en lång kjol som inhandlades på Myrorna i Malmö en solig dag i augusti, en kort ballongkjol. Ganska stolt faktiskt, nog kanske nästan det mest komplicerade jag fått till hittills. Men, imorgon ska jag ju på födelsedagskalas, så då måste man lägga manken till!



Och nu har jag ätit lite väl mycket chokladpudding och grädde igen. Oh. Det känns faktiskt som något av det mest onyttiga svulliga man kan äta. Måste bero på konsistensen.



Osså mer, angående den dära kändis och tevevärlden så tycker jag Carina Berg är riktigt fruktansvärt snygg oh ja. Och hon Katrin Zytomierska kära nån, jag vet inte om jag ska bli upprörd eller fascinerad, hur kan hon och hur länge? Och Gynning, vilken underhållning, alla säger hon har damp, men är det inte bara för att hon är grabbig fast hon är snygg och kvinna? Jag gillart. Meramera. Nu ska jag inte bry mig mer om den där världen på ett tag. Imorgon är det tanterna och farbröderna på söder som gäller!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesnygg kjol!
Får man lämna in saker hos dig för ändring? Jag har liksom aldrig tid...

Anonym sa...

Sv: Åh tack! Hoppas ni fick ett fint kalas!
Kram på dig

Koftan sa...

Man får gärna lämna in saker för förändring hos mig! Men, jag kan inte garantera vad det förändras till.. en kjol KAN bli en strumpa.. jag är ju inget syproffs. Jag syr på tur..