fredag, oktober 17, 2008

Swischet

Fredag igen. Oh det går sådär fort igen och det är lite läskigt när jag inte kommer ihåg vad jag gjort i veckan, dagarna bara går och går och så fredag igen. Jag tyckte förra veckans fredagsfika var igår. För att inte tala om förförra fredagsfikan.

När jag var i Asien tänkte jag att jag ju var tvungen att verkligen försöka leva "här och nu", jag brukade tänka att jag ska tänka "nu nu nu" så jag är medveten varje minut, så det inte blir så att jag vaknar upp och så "swuusch" så är allt slut utan att veta var allt tog vägen. Fast, frågan är om det är det bästa, för då tänker jag så mycket att jag inte slappnar av och bara är. För om jag bara följer med och är i det jag gör, och sen vaknar upp när det är slut, då har jag ju levt och glömt allt runtomkring lite. Istället för att tänka på att jag måste tänka på att njuta.

Oh. fredag, träna, inte göra så mycket alls tror jag faktiskt. Lagom håglös, meningslös håhåjaja. Sucket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

De bästa fredagarna brukar väl vara de då man gör just ingenting? Gärna hopsjunken i soffan.

Koftan sa...

Jamen du har rätt! Jag kommer precis från en två timmars soffhäng,som blev soffsov, med DN, relationsrådet i P3 och kaffe. Snart får jag gå dit igen :)