tisdag, maj 15, 2012

Bloggvetenskap

Googlade på det där med bilder och bloggar och blogger och hittade en djungel. Hittade bland annat den här braiga sidan: http://fixa-din.blogspot.se/ och fick såndär berömd aha-känsla. Om massa saker. Och lyckades också dribbla omkring och förstå samband, (eller ja inse att ett samband finns men inte förstå exakt hur) mellan google och picasa och blogger. Blev ju lätt chockad förut när jag gick med i google+ och där fanns 400 av mina bilder! Från min blogg! Blev sådär arg och frustrerad och teknikhatande som jag blir när jag inte förstår. Men nu känns det bra igen och jag känner mig som värsta tekniknörden. Well. Min stora fråga är dock fortfarande, vad är det för fel på mina blurriga, fläckiga bilder? Ska leta vidare, misstänker ju att det har nåt med storlek och så att göra, men men huuur och vilken knapp?


Inga kommentarer: