onsdag, oktober 15, 2008

Hur ska det gå?

Jag har verkligen ingen aning om hur jag ska klara av mitt framförliggande förmodade arbetsliv. Idag gick jag upp halv 6, jobbade från 7 till 16 och nu, nu är jag helt slut. Benen värker, trampdynorna gör ont, trött i hela kroppen, tom i huvudet, allt jag vill är att ta på mig mysbyxor och dra en filt över mig och soffan och ligga där hela kvällen tills jag får titta på Tell me you love me och sen sova. Nu bor jag ändå själv i en etta och kan ojja mig och ligga plakat hur mycket jag vill. Men vad händer om jag om en sisådär 7 år råkar ha barn också??

Hur ska det gå om jag ska gå upp halv 6, jobba och sen, SEN DESSUTOM ska handla, hämta barn på dagis, laga mat, städa, tvätta, träna mig själv och skjutsa barnen till träning och diverse aktiviteter, hålla reda på tandläkarbesök, födelsedagar, gymnastikpåsar, bilbesiktning, räkningar och lördagsgodis??!! Oh my. Stackars barn. Dom kommer få hämta sig själva på dagis och laga sin egen mat medan jag ligger under en filt. Jag förstår inte hur människor orkar?? Dag in och dag ut, fredag, idol, godis, chips, lördag, shopping, bingolotto, fest, söndag, promenad, ny vecka jobb, träning, barn, dagis, skola i ett himla evighetshamsterhjul som aldrig tar slut.

Fick jag kalla fötter här?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, en hemmaman vore väl inte så fel att ha då? Dessutom har du knappast ett jobb där du direkt behöver jobba om 6-7 år. Jag vet.

Anonym sa...

En man vore alledes underbart! Fast han behöver ju inte vara hemma mer än mig, jag tänker mig 50/50. Behöver jag inte jobba om 6-7år säger du. Jaha, så bra, hur kommer det sig?

Anonym sa...

På mitt typiska kontorsjobb "jobbar" alla, samtidigt som ganska få verkligen jobbar i bemärkelsen att skapa något användbart. Misstänker att det är så på många arbetsplatser, men du kan ju ha tur. Vemvet. 50/50 kanske är mer sannolikt. Verkar vara ganska kärvt med att få nöjet att bli hemmaman på heltid faktiskt.

Koftan sa...

Man borde inte vilja bli hemmaman. Då kan det gå som för hemmakvinnan och det vill vi ju inte. Hm, så förhoppningsvis får jag ett jobb där jag mest tussar omkring och är riktigt pigg när jag kommer hem? Sweet :)