torsdag, januari 10, 2008

Oh my! Nu jvlar!

Oh! Det var längesen jag skrev. Men jag har.. jag har.. hm sen jul har jag åkt tillbaka till min studiestad, jag har lämnat in tentan och mitt pm som nästintill kvävde mig, jag har firat nyår, myst och sytt och gjort saker jag inte hunnit förut. Och, så har nya kursen börjat, statistik och metod och, det sjuka är, kors i taket! : att jag är pepp! Åh jag är med jag är på jag är pigg och aktiv. Woohoo!!!

Mhm. Nu ska här studeras! Ska inte inte halka efter och vara lat, bli stressad och tappa mig själv i den dära stresssituationen inte inte. Nej, läsa massor, känna ro, lugn och fin. Och jag har börjat träna igen och slutat äta massa sött till kaffet varje dag, som jag lärde mig hemma under jul. En avvänjningsprocess som går sådär.. helt desperat efter någe sött, helt sjukt vilket begär! Men, jag har klarat mig nästan hela veckan bortsett från en varm choklad x 2 och en liiiiiten bit choklad idag. Så, imorgon ska jag göra en fet kladdkaka och äääta den. Själv. AgrR. Tur att man inte har såna dära ätstörningar. Ehm.

Det är skönt att vara pepp. Men en väldans ovanlig känsla. Jag är inte skrockfull på någe vis, eller jo lite, men jag blir lite orolig för att denna peppkänsla ska resultera i nån sorts krasch, att jag får ångra att jag var så peppig. Usch. Men så behöver det väl inte vara??

Sen är jag nästintill pank också. Så, jag har försökt söka bostadsbidrag vilket verkar bli svårt med tanke på en massa möjliga grejer, och så försöker jag sälja lite kläder på tradera. Det går inte alls so far. Well. Sen vill jag åka till Prag och planerar en sthlmstripp inom en snar framtid. Åh, varför är jag inte bra på det här med att ekonomisera? Attan ju. Jag har ju gjort en budget, hela hösten och ser precis var pengarna går till, men, det går ju ändå inte att göra nåt åt. Hyran är ju som den är, och jag vill inte sluta fika och inte.. jag vill ju leva såhär. gR.

Hm. Nu ska jag borsta mina tänder o placera mig i sängen och försöka somna tidigt för att kunna gå upp tidigt, plugga som tusan imorrn, träna satan, diska bort mitt diskberg, göra kladdkaka och sen titta på På spåret. Fredag lovely!

Inga kommentarer: