fredag, maj 02, 2008

Det förflutna förutspår inte alltid framtiden

Åh!


Nu igen jag har hyrt film (och varför fungerar inte mitt svenska modersmål plöstligt?) och åh hurra en film på tio, så nu igen hittade jag en såndär härlig film. Jag letade massor och insåg att jag nog inte ska hyra film på ett tag för det finns inte så många intressanta kvar på tophitshyllan för mig. Så jag letade gammalt. Och ja jag fann!


"Lonesome Jim". Från 2005 och den hade kommentarer som "nya Garden State" på omslaget så jag visste vad jag tog. Och den var väldigt snarlik. Av Steve Buscemi (felstavat) Men jag älskar ju Garden State och alla filmer som är som den. Om dom är bra. Så det gör ju inget. Och den här var ju bra.


Det är något med dom där människorna som är lite tafatta och osäkra, som velar och gör fel och gör om. Och som inte kan bestämma sig och inte vet, och som känner massor men inte vågar säga. Som är eftertänksamma och verkar skita lite i allt, som är lätt tillbakadragna, som funderar massor men säger lite mindre. Jag vet inte riktigt varför. Men jag älskar dom nog.


Och så var Liv Tyler med också. Jag gillar henne. Jag gillar Juliette Lewis också. De påminner lite om varandra, det är nåt med släpigheten tror jag.


Föresten promenerade jag lite i det sena solljuset igår. Det blev fint.






Inga kommentarer: