söndag, maj 11, 2008

Fyra bugg och en kola





Igår fick jag prova singstar för första gången i mitt liv. Åhh nu förstår jag nu förstår jag varför mitt kusinbarn sprang runt runt runt hela julaftonen och skrek "fyrabuggochencocacola" om och om och om igen. Man blir besatt. Sånt ska jag köpa när jag blir stor.


Annars så. Försökte jag fly verkligheten med vin igår. Dränka magisteruppsatsen och snusa bort allt. Men det fungerade inte.


Men loppisen i lördags var fruktbar och åh loppis är fantastiskt! Traska runt och rota och pilla och pruta lite och se saker som man vet fanns hemma i huset när man var liten. I går hittade jag i en pappkasse en veranda som var precis den som satt på mitt dockhus när jag var liten! Det var visst ett visst märke sa hon som sålde den. Men kommer inte ihåg vad nu. Charmigt är det. Jag köpte en fin burk som var tre, som mina sysaker får vara i. Och en burk för te. Och ett skärp och ett linne. Och förra gången en fin kopp också ju. Och så pelargonen. Oh!

Inga kommentarer: