söndag, augusti 31, 2008

Äckligheternas äckelhet

Huset där jag bor i en lägenhet bland många andra är nog bland de äckligaste. Eller, huset i sig är inte äckligt, men människorna som bor där dom.. ja vad gör dom? I trapphuset och hissen är det klotter, spottloskor, öl, glass i bägare smält och utsmetad, tomflaskor samt diverse odefinierbara fläckar. Och, i soprummet, där det kanske inte behöver vara kliniskt rent, men iallefall, slängs HELA saker! Hela och fina! Stolar och fåtöljer, en jacka och på golvet häromdagen fanns en hel hög leksaksfigurer.. det ser nästan ut som om nån bor där inne. Det finns många människor man kan skänka sånt till.. Och nyss slängde jag lite papper och det gick inte att komma in för det var smockfullt från golv till tak och innanför dörren står numer ett terrarium. Med stenar och växter och vatten och allt! Och det slog mig att det fanns stor möjlighet att det gick runt ett terrariedjur där inne, bland kartonger högt över mitt huvud och terrariedjur är ju ganska ofta lite mer exotiska djur som typ spindlar, så jag vände och gick fortfort. In i tvättstugan där jag började leta efter en sopsäck men hittade en använd blodig binda på en diskbänk under en trasa. Hur tänker man undrar jag..

Well. Jag har varit duktig och lagt ut kläder på tradera himla pyssel så nu blir det te och Susanne Biers senaste.

Inga kommentarer: