lördag, augusti 30, 2008

Hem skogen hem till byn



Hem till skogen igen. Det är höst nu. Det kändes när jag åkte tåg. Plötsligt var det alledes mörkt ute. När jag nästan var hemma var det kolsvart och det kändes som att åka ute i ingenstans. Och hemma på gården var det knäpptyst och kallt och luktade höst. Pip.


Men mama och jag gjorde en skogstur med mål att plocka blåbär men dom fanns ingenstans så vi letade svamp istället. Jag gillar inte ätandet men svampspaning är roligt. Inte lika slitsvampt som bär. Sen åkte vi hem och gjorde varsin äppelpaj jag och mama. Hennes bidde bäst såklart. Gamla rävar baka bäst.


Åh ja. Sen träffade jag äntligen min gamla bästis. Åh. Det ääär så himla bra ju! Eller hon är. Vi pratar inte på två månader och ändå så känns det som vi pratade igår. Och vi fikar och hänger och ja ack. Pratar livet ljusare. Jag fick träffa hennes nya katter Nisse och Jerry. Väldigt sociala, de kurrade och morrade och gosade i mitt hår. Sånt gillas.

Inga kommentarer: