måndag, januari 26, 2009

fjortispoäng

Osäker osäker osäker osäkert. Så osäker att jag blir så osäker att jag hellre lägger av och slutar, avslutar allt innan jag ens vet hur det kommer bli, bara för att jag inte orkar med att vara osäker och gå runt och tro att det är kört. Då är jag nog hellre utan helt och lever mitt liv som vanligt, grått och surt, än genomlider någe underbart med visst risk/chanstagande, med möjlighet till fantastiskhet. Suck, jag.

För att inte tala om hur jag, efter 8 timmar utan mat vilt cyklar hem, vråläter mat, slänger ihop en kakdeg och gör kakor, äter upp hälften själv med kaffe, stupar i soffan och grissover dreglande i 1,5 timme. Vaknar groggy och lätt illamående, piggnar till, blir speedad, börjar vilt söka alla jobb i hela världen, pepp pepp pepp! vilket så småningom men ganska fort övergår i någe sentimentalt åhigt tillstånd i vilket jag inte orkar nåt alls i hela världen och är totalt omotiverad, oinspirerad och uttråkad.

Kära kära jag. Suck. Ja 27 år är jag, inte 13.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man är aldrig äldre än man känner sig... ;)

Anonym sa...

Sv: Man måste avdramatisera hela kroppshetsen och börja jobba för att fler olika kroppar får lika mycket mediautrymme.

Kram på dig