fredag, januari 23, 2009

Sköna fredag

Jag njuter varenda dag av att jag har pluggat klart. Numer är det jobba, cykla hem, äta sig mätt, linda in sig i filten och sen tippa sig i soffan som en kåldolme. Somna som en gris, vakna, hämta kaffe och titta på konståkning i timmar, utan att behöva göra nåt alls annat. Så underbart ljuvligt skönt. Och konståkning då, åhh det är helt fantastiskt, huuur kan man åka så?! Och kläderna och dramatik och 16-åringar och favoritfall. Mycket beror nog faktiskt på kommentatorerna, Lotta Falkenbäck och han den dära Roger tror jag han heter, himla bra.

Jag drömde om marsvin inatt föresten igen. Det är så konstigt de dära drömmarna, jag liksom bär runt på marsvin, tar med dom överallt och de är sprattliga och hala och tufsiga och vi gosar och har oss. Mm..

Jag har lite problem med planeringen av mina två lediga dagar också. Träning, jobbsökning, ett badkarsbad (eftersom jag inte tvättat håret på 5 dagar och inte duschat sen i onsdags, trots träning, vad har hänt???), lite gå-på-stan, en långpromenad, konståkning både lördag och söndag eftermiddag, ett biobesök och helst tid för lite allmänt omkringströvande i lägenheten ska få plats. Får se får se. Jag ska nog börja med att sova läääänge.

Jag längtar sjukt mycket efter sommar också. Så mycket att jag gråter faktiskt.

Inga kommentarer: