tisdag, februari 03, 2009

hårår

Först en gång i tiden, såg jag ut såhär. Ofärgad och orörd.


Efter flera års tonårsobstinata hårfärgningsår, hade jag för några dagar sedan, min egen färg igen. Lite råttlik men ändå, helt okej.

Osså skulle jag ju bara lägga i liiite toning för att piffa till det lite, och vad händer, trots ihärdig konsultation med både frisör och personal på hårtfärgningsaffären, jo någonting i all den där färgkemin ballar ur och gör mitt hår rött, jätterött! Och mörkt. Mitt fina fina hår. Såna som inte vet bättre, tycker det nog ser helt okej ut, att jag passar och så, men jag går runt och känner mig som ett missfoster, som en fjortonåring som färgat håret själv, halvblaskigt, ojämnt och dant. Hujedamig. Som tur är, så är det toning och inte färg, så nu är det hårtvätt och inpackning minst tre gånger om dagen. Jag måste vara fin igen på fredag!!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Å hoppas inpackandet hjälper! så det är fredag som gäller alltså...?:) så braaaa. Men hörs imorn,japp.

Kram och sov så gott!!

Anonym sa...

Lycka till!
Fast jag tycker nog att det ser helt ok ut... =)