lördag, februari 20, 2010

ack ja.

Ja. Det jag gör är ungefär: Äta, jobba, sova, äta jobba sova. Eftersom tåg är inställda och får dödsångest av att åka buss, måste jag gå upp supertidigt och åka tidiga tåget till jobbet. Sen när jag ska hem är tåget inställt igen utan någon ersättningsbuss, då får jag vänta på nästa tåg och är hemma sent och vill bara äta och sen somna. Inte bra för mitt lilla liv. Jag behöver blanda upp jobbandet med andra saker, som fika, träning och promenader, annars blir mitt liv bara jobb ju. Och det känns inte så sunt.
Fy fabian vad jag längtar efter vår, sådär så att man är pigg när man vaknar, man slipper pulsa till tåget, tågen går när dom ska och när man kommer hem kan man gå en promenad sent på kvällen om man vill, på torr asfalt. Åh ja.
Just nu: snöstorm.

1 kommentar:

Karin sa...

Känner så igen mig. Riktigt less på att pendla och på det här vädret.

Men nån gång måste det ju bli vår!