fredag, mars 05, 2010

Rektangel triangel kvadrat

Det är kantigt att jobba på myndighet. Lagar, förordningar och regler som ska gälla alla och anpassas efter var och en. Helt omöjligt. Och bara jobbar man och sover och jobbar och sover, utan input från fritid, musik och kultur och sånt, då blir hela livet sådär kantigt. Känner jag. Jag åkte tåg igår, hem till skogen igen. Åka tåg, bläddra tidning, äta choklad, ha musik. Och som oftast så inser jag inte vad som fattats mig förrän jag är mitt i det. Så plötsligt kände jag att jag senaste tiden saknat det där, kläder och mode, musik och kultur, ramla runt och tänka på annat. Gå på museum, gå på konsert, konstig konst, tråkig konst, knepiga prettoutställningar. Vad lurv som helst bara inte myndighetslokaler med såna där neutrala gardiner med blågrå vaga bollar på. Hujeda mig. Jag undrar om jag kanske måste bekämpa den här myndighetsidentiteten jag anammar på jobbet med lite mer fladdrig stil? Iallefall lite mer markerad. Annars kanske jag blir uppäten och totalt grå?

Jag börjar med lite guldblond hårfärg idag. Nya fräknar för året har jag också skaffat mig i eftermiddag. Lovely!

Inga kommentarer: