söndag, augusti 28, 2011

Friidrott ja..

Jag älskar friidrott. Jag är så fascinerad över människor som kan träna i flera flera åår, för att ha som mål att flera år framåt, under10 sekunder ge allt och vara bäst just då, och är man inte det, eller om man har en såndär lite sämre dag som alla har ibland, ja då är det kört. Då får man vänta 4 år till. Och deras kroppar, hur man se ut så där? MUSKLER!! Måste titta måste titta. Inte för att det är snyggt, utan mer att de orkar hålla på.

Och överhuvudtaget, att vi ens har bestämt att då och då ska vi träffas och då ska människorna tävla i vem som kan hoppa längst. Eller höst. Eller springa fortast. Eller hoppa högst med hjälp av en mjuk pinne. Samtidigt som andra krigar om demokrati eller sitter i flyktingläger och ser sina barn svälta ihjäl. Tänk om dom såg oss, ( ja vi och dom) leka runt bland madrasser och sandgropar. Sinnessjukt.

På ett mer personligt plan är jag så lättlurad att när jag läser Friskis & Svettistidningen eller ser på friidrott blir jag så himla pepp på att springa och träna jag också. Mycket bra.

1 kommentar:

Fifi sa...

Det är fascinerande att man kan ha sådan disciplin, sådant tålamod och satsa så hårt. Och även offra mycket annat.

Det är nog tur att jag inte jobbar nu, det hade nog inte varit så populärt om jag hade plockat fram iphonen så fort jag fick tillfälle. Jag heter FifiYay om du vill spela.