söndag, september 09, 2012

Inställningen är allt

Lugn självhelg med sambon kvar i studiestaden. Och då planerar jag ju alltid göra tusen små saker som jag aldrig orkar göra, eller hinner, eller prioriterar. Typ som sätta upp den där tavlan som bara står på hyllan men borde sitta på väggen. Så, igår var jag tvungen att gå på stan och prova allt. Är en som som provar och provar och går runt och nosar och tittar men kanske köper en tusendel. Gick hem, gjorde skitgod äppelpaj och hade finvän på besök. Sen skulle jag gå promenad men vågade inte gå ut för ute såg det ut som att världen skulle gå under, himlen var svart och gul. Och plötsligt dog jag lite; frös och gäspade, frös och gäspade låg i soffan och kom aldrig därifrån.

Och idag söndag. Sitter vid datorn, letar bra musik, dricker kaffe och känner liksom hur energin och peppen kommer. Och min positivitet! Är jag Ior i vanliga fall är jag ju han Tigger när jag är pepp. Så idag ska jag: ner på stan, prova och köpa BH, (jag SKA hitta en), kanske prova lite mer om jag är duktig, posta paket till treåring en vecka sent (skäms), faktiskt gå till gymmet, sen laga mat, fixa försäkring till KattKonrad, googla Lissabonresor, fota kläder och lägga ut på tradera, vika gårdagens tvätt och kanske stryka nåt, och helst hinna äta mer äppelpaj och vila kravlöst i soffan. Hepp! Tidsoptimist.

Rationell planering: ner på stan, testa BH, posta paket, träna, äta, ligga i soffan och googla från mobilen. Slut på söndag.

Inga kommentarer: