lördag, september 29, 2012

Sockret och hungern

Älskar den här stunden på lördag morgon när jag är nyvaken och herr B fortfarande sover brevid och man har hela helgen kvar.

Fast jobbigt för jag är alltid hungrig när jag vaknar och har lite svårt att ligga kvar när jag väl vaknat. Och idag, så grymt hungrig. Beror mest på att jag åt massa socker igår, som jag gör när det är fredag och helg. Blev så sugen på snabbThai och ris, så mmhm gott. Just ris får min mage att tvärstanna, så det undviks oftast, och utan problem också. Men ibland så visst, är inte mycket för förbud. Men det känns direkt, så nu: sjukt hungrig, så där illamående hungrig så det nästan gör ont. Mer sockerfria dagar blir jag inte så, utan mer mjukt, dovt hungrig. Och jag tänker på min stackars kropp i tonåren då jag levde på pasta, ris, potatis, mackor, som de flesta, och jag var SÅ HUNGRIG mest hela tiden kändes det som. Timmen innan lunch alltså, inte mycket energi där. Så åt jag mer potatis och var mätt i en kvart. Förstår idag inte hur jag stod ut.

Inga kommentarer: