tisdag, oktober 23, 2012

Att äta eller inte äta

Typ fortsättning på detta  och detta.

Jag har varit i Portugal en hel vecka, helt fantastiskt var det. Kom hem i lördags till mörker, regn och kyla. Inte helt hemskt ändå kan jag känna. Iallefall:

Igår gick jag till gymmet, träffade person som jobbar på samma ställe som mig och som volontärar på gymmet på fritiden, hon sa:

- nu tar du igen för hela förra veckans synder skratt skratt
- javisst svarade jag, skratt skratt


Och blev så jvla trött. Jag har varit på semester, jag har ätit det jag ätit, och, här skulle vore det ju logiskt att förklara hur jag tänkt när jag ätit det jag ätit på min semester, men det skulle bara sluta med vanligt trams som "att på semestern tänker jag minsann unna mig", men då är jag där igen och hittar ursäkter och förklaringar och analyser kring vad jag ätit och varför. Fan heller. Jag äter det jag vill, för att jag vill, för att det är gott. Nu är jag hemma och nu äter jag annan mat för att jag vill, för att jag tycker om viss mat, för att jag får ont i magen av viss mat och för att det finns viss forskning som visar på goda hälsoeffekter om man äter viss mat. Men jag har inte syndat och jag har inte unnat mig och jag tänker inte "skärpa till mig" eller "hålla igen".

Inga kommentarer: