söndag, januari 06, 2013

2012 och 2013

Ja där försvann jag i höstträsket och nu skriver jag lite igen. Nytt år alltså. 2013. Vet inte vad jag tänker. Gillar jämna tal mer än ojämna, hade alltid nummer 2 eller 4 på ryggen när jag spelade fotboll. Skulle ju kunna skriva att jag känner pepp och har massa nya roliga projekt hit och dit på gång, skulle ju också kunna skriva hur det verkligen är: jag är trött, vill vara ledig tre månader, vill ha vår NU, tycker första dagen efter lång skön ledighet är hemsk när man ska gå runt och fråga alla kollegor vad de gjort och hur de haft det, och sen berätta vad jag gjort och hur jag haft det. Har inga problem med de jag tycker om, men många måste man ju faktiskt bita ihop och bete sig inför. Jag ska iallafall åka till New York i juni. Det är så långt bort att jag knappt känner glädje. Min sambo kommer bli klar med studierna, där kan något spännande hända. Äntligen kommer vi att synka lite mer i livet. (Negativ tanke: han får jobb i ännu en annan stad och måste fortsätta pendla.)

Nyårslöften:
Hatar löften, blir bara obstinat och bångstyrig som ett barn, men inför 2013 tänker jag försöka låta bli sockret en tid, fortsätta träningsflytet jag hamnade i innan jul. Högre mål är att försöka ta tag i hjärnan som börjat producera katastroftankar som äter energi. Den eviga utmaningen är att inte lägga saker på hög eller stoppa huvudet i sanden inför sånt som är lite jobbigt eller asjobbigt.

Men 2012 då. Well, som tankarna hos Wawavoom, jag kan väl inte säga att jag känner samma entusiasm och lycka över varken året som kommer eller året som gått. Jag är glad och tacksam över att alla jag tycker så mycket om är friska och mår bra. Annars så, fyllde jag 30 och blev fint firad. Vi köpte katt som visade sig vara världens bästa katt. Vi hade en fin helg i Stockholm i somras. Reste till Portugal med min kära mor i Oktober, solen där gjorde så himla gott! Men mellan de där godbitarna har jag mest jobbat och slitit, inte utfört några storverk vad jag vet, mest har jag gått och väntat på helgerna, på att tiden ska gå tills min sambo pluggar klart. Mellanår skulle jag beskriva det. Jag färgade håret hos frisör för första gången i livet. Gjorde min första prinsesstårta. Hade huvudvärk säkert 80% av all jobbtid. Överdrivet kanske men upplevelsen var sån. Fick gå till företagshälsovård och lära mig stå och sitta korrekt.


sommar
Åt gigantiska mängder jordgubbar i jogurt på balkongen

Fiahemmet
Konrad

Glottern
Midsommar i vindskydd

hjortron
Alltid Grängesberg på sommaren

Liljevalchs konsthall
Lekte turist i Stockholm, bl.a. Liljevalchs

Moderna museet
Hittade fint kakel på toan på Moderna

huvudvärk
Har haft grymt mycket huvudvärk i år. Började ofta dagen med treo och kaffe

maskeradbal
Var på maskeradfest.

Lisboa
Lissabon

Lisboa
Lissabon

tulpaner
Firade mor. Gjorde tårta själv för första gången

Grattis på födelsedagen
Blev firad själv


Bergslagen
Mera Gränges

Inga kommentarer: