onsdag, januari 30, 2008

oh..!

Nu har låten med Eurytmics (kan det verkligen stavas så? nej) som innehåller orden No more I love you spelats tre gånger på två träningar på gymmet. Suck. Och vad betyder det? Jag ska inte dra in sånt där som tecken och börja tolka, men jag är ju en sån.

Hur vet man vad man känner? Jag är lite lätt romantisk och vill absolut tro att är man kär då bara vet man. Så fort man tvekar så är man det inte. As simple as that. Var det iallefall när jag var ung och oförstörd. Men.. är det verkligen så svartvitt nu? Jag gillar mig själv mer nu och ställer vissa krav, skulle aldrig låta någon leka runt med mig hur som helst. Jag skulle säga ifrån. Påverkar sånt? Låter jag mig inte falla handlöst längre? Men jo. Det måste gå att känna den dära blixten från klar himmel, så att världen vänds uppochner. Visst är det väl så? Eller är jag lätt förblindad av den där film/bok/tv-perfekta kärleken där allt verkligen är rosa och solklart? Oh my oh my. Att leta efter det "perfekta" stereotypa" måste ju kväva vem som helst, eller? Och och.. eller men, om man verkligen verkligen VILL känna jag vill vill vill, och jag känner ju! -men, inte så att jag ser stjärnor och mår illa och inte kan äta. Det är bara..lagom. Räcker det?

Hjälp. Jag vill hitta en orsak till mitt tvivlande som säger att det är okej. Att det är på riktigt. Att det är rätt. Och, alla kloka kommer självklart svara att "det vet bara du". Och ni har så rätt. Men jag vet inte.

Inga kommentarer: