lördag, april 12, 2008

Timjan

det regnar massor. Jag funderar på skovalet för att inte bli blöt om fötterna. Jag vill helst inte bli blöt alls. Jag känner kanske mest för att vara inne hela kvällen också. Dricka vinet här i min soffa. Äta tårtan också själv. Det går bra. Feist's Park är skön.

Jag kanske inte heller orkar diskutera Kina-Tibet-OS-reinfeldt-grejen, eller vara politiskt korrekt och abselut inte fråga nån annan om deras magisteruppsats och ännu mindre svara på frågor om min uppsats och jag vill inte prata om jobb och hur man skriver ett cv eller hur klimatet ser ut just idag. Apuh. Kan vi inte prata lite om askar, små portmonnäer, nån rolig te-sort, om hur man hanterar sociala situationer som blir genanta, om pinsamheter eller vilka skor som egentligen gäller i vår?

Inga kommentarer: