söndag, april 13, 2008

Bloody sunday. I alla bemärkelser.

Jag kom ihåg nu igen att jag ju är kär i Moneybrother. Justja. åh.
Jag har precis städat badrummet.

Varför behandlas OS-elden som en bäbis i världen och media? Det är väl inte på den fokus ska ligga utan på vad som ligger bakom protester och demonstrationer.

Stirrig söndag. Jag är trött. Hela jag är långsam och mjuk. Så det blir mest stirr. Men jag ska försöka studera lite. Lite. En vän som skrev sin magisteruppsats förra året berättade nämligen att hon skrev största delen av sin uppsats de sista veckorna. Då gör jag också det. Brabra.

Sen diskuterade vi mera uppsats. Och massor med jobb. Och inget nytt sades. Bara samma sak om och om och om igen. Älta älta. Sen pratade vi lite om mytomaner och hur ointressant och meningslöst det är med fotboll och patetiska huliganer som kostar samhället massa pengar, och hur kul det ska bli i sommar när vi ska kolla på EM-matcherna på pub och dricka öl.

Åh nej nu kommer det nästan lite solsken. Jag vill hänga ute med en påse godis.
Jag är egentligen i en utmärkt situationposition för magisteruppsatsskrivande. Inget och ingen som distraherar. Tack.

Inga kommentarer: