fredag, april 11, 2008

Uggla, bullterrier, bulle, fraggel

Tadaaaaa! Datasalen igen!

Det första jag tänkte när klockan ringde var varför alla väckarklockor måste låta så illa. När jag var på Irland vaknade jag och min vän till Enrique Iglesias "Hero" varje morgon. Det tröttnade man ju på, men uppvaknandet blev lite mer sådär.. "åh mmm det låter nåt, mjukt, åh mm vänta nu lite musik " och så var man vaken. Istället för "NEEEEEEEEEEEEEEEEEJ" osså var man vaken.

Jag vill vill vill ha en bullterier!

Jag sitter mittemot ett stort himla bygge. Det är så roligt att titta på alla gubbar som springer omkring, som ser ut som dom där gruvarbetarna i Fragglarna. Fram och tillbaka springer dom, hamrar och skruvar och spikar och bär och fram och tillbaka. Det är lite som att titta i på ett akvarium. Jag känner mig väldigt akademisk och teoretisk i jämförelse. Med gubbarna.

Idag är det fredag! Så, kanelbulle eller choklad, jag har inte bestämt mig. En film kanske också.. Så funderar jag på morgondagen. Sova är givet. Kanske cykla till erikshjälpen och rota runt lite. Helst studera lite. Men det händer nog inte. Kanske sy lite. Hm. Well, jag ska skriva mycket nu, då blir kvällen så underbar. Föresten Magnus Uggla kl.21! HA vilken mes, han är så söt. Lilla lilla Magnus. Jag som alltid sett honom som en kaxig diva. Åh käraste.

Inga kommentarer: