fredag, april 11, 2008

Uggla, delfin & tårar

Åh. Utmärkt recept & metod för perfekt fredag:

1. Studera/tokjobba mellan. 8.15 - 17.30 så du känner dig totalt tom i huvet, stirrig och matt.
2. Gå ut och spring mycket längre än du orkar, fast du har huvudvärk och är vrålhungrig. Spring tills du nästan kräks.
3. Kör lite styrka på hallgolvet, sådär hårt så det gör ont och nästintill krampar.
4. När du är lika utmattad psykiskt som fysiskt, duscha, ät. Klä dig i mjukaste kläderna.
5. Placera dig i soffan med choklad och sån där himla bra film.
6. Bädda rent. När du är sådär sjukt skönt trött, kryp ner i dunet och känn på det sköna.
7. Soov till du vaknar själv.

Just nu befinner jag mej mellan punkt 5 och 6 snorig och snörvlig, lite lycklig och lite sentimental genomsyrad av trötthet. Himla film. Och så smårolig, den dära himla tygdelfinens som fick bada och blev fönad och kammad. oh! Jag var dock tvungen att pausa filmen för lite Magnus Ugglasåpa. Han är så rolig! Som en liten tant gnäller han runt. Knirrar och knarrar iklädd en dunjacka i form av en sovsäck. Och så liten han är, och alledes för stort huvud. Men så rolig, ha, kära vän.

Åh. Bästa låten idag fredag 11 april, kl. 22.32: Cyndie Lauper "time after time". mih.

Föresten. Jag är ingen haj på den hära bloggen. Hur gör man kategorier? Bilder -har jag inte ens försökt mig på. Kanske i oktober när livet hunnit ifatt tiden. Eller tvärtom.

Ibland längtar jag efter sånt där oväntat. Som på film. Fast varför måste det vara på film? Nånstans måste ju tanken ha fått liv? Eller är det liv som fått tanke? Åh strunta lite i social ordning, göra sådär som man inte vågar för hur skulle människor tänka och tro då? Säga det där man går runt och tänker, som bara egentligen gör någon glad. Och en själv mest. Som överraskar och.. Vad är det som gör att människor inte gör och säger? varför gillar jag såna filmer så mycket? Som en påhittad värld som man kan glädjas åt. Så slipper man fixa det själv? meh.

Det här med youtubes playlists är spännande. Sia "breathe me" ack. Det vänder på saker och ting. Eller sätter igång. känn lite ibland som man lever i en statisk värld som fungerar efter raka linjer redan utsatta och klara. Är det inte konstigt när människor faktiskt är så jvla anpassningsbara och kreativa?? Jag förstår inte. Men jag hoppas ju så. Jag skulle bli så glad. MEN NEEEJ VAD SKULLE FOLK TROOOOOOOOOOO? ja oh dear. dö.

Inga kommentarer: