tisdag, maj 27, 2008

Om 24 timmar..

är jag en fri kvinna! Även om mycket är relativt.

Och vad gör jag nu? sitter och är hypernervös? Hastar hysteriskt över opponering? Läser min egen uppsats och panikar mig över den katastrofala värdelösa ohållbara analysen och slutdiskussionen?

Nej, för jag funderar klänning, festival, kanelbullebak, examensdag, shoppingtur, sthlmsutflykt, unga män och på vad jag är sugen på någe sött just NU. Jag är så konstig. För jag vet att jag är hyper. Över det hela i allmänhet, och över att opponeringensfrågorna inte är klara och över att jag inte har läst min egen uppsats. Ändå reagerar jag såhär "ähhhhh snart". Något slags självförsvar kanske? Förnekande? Tänk TÄNK om jag var såhär lugn i morgonbitti kl.08.00. Och kl. 13. Då skulle allt vara en piece of cake. Nu är det minst ett tårtbak.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men å va bra! Det är så det ska vara ju, man behöver ju inte oroa sig, vara sådär hyperstressad för det var inte så farligt, insåg jag ju sen, efteråt:) Så jag tycker din hjärna gör helt rätt i att tänka på roliga grejer, den fungerar precis som den ska:) Hittade förresten en klänning igår! på hm, puff & fluff! och röd, och urringad, så jag måste fixa ngt linne på något vis, men jag kunde inte lämna den där, fluffet var för fint:) Men jag behöver lite smakråd angående urringdheten, ett kvinligt smakråd, dvs jag måste visa den för dig nån dag! Men lycka till nu med förberedelserna, det går fint& morgondagen kommer att gå fort, så himlans fort!! Vi ses imorn! kraaam!

Koftan sa...

Åh ja jag vill vara smakråd! Vad roligt att du hittat fluff! Urringdhet är ju till för att visas, men man måste ju vara bekväm också. Som det så fint heter. Jag väntar på att det ska svisha nu, så att klockan blir 14. NU. Sen så..ohh!