fredag, maj 16, 2008

Sweeet

Oh my!
Det är över nu. Det dära som har skavt och svidigt och funnits där hela våren. Som jagat mig och drömmarna på all min lediga tid. Som stressat och hetsat och krånglat till hela alltet. Huh! Men det är över nu. Den är nämligen färdigskriven, inlämnat och klar nu, magisteruppsatsen. Lite fcuk you magisteruppsats känns det faktiskt. ah!! Lovely.

Så. Efter mat och ett glas vin med vännerna som också skrivit klart sina stora verk, köpte jag choklad, lämnade demonstravit tillbaks en hög med böcker till biblioteket och gick. Placerade mig under duntäcket med chokladen brevid, och lyssnade på Christer i P3. (Gårdagens med Kitty. Underbara teknik!) Och så bara blundade jag, vickade på tårna och tog en bit choklad då och då. Somnade som en stock, dreglade, vaknade och.. här är jag, nyvaken och glad! We! Det här är fantastiskt.

Och nånstans känner jag en enorm energi. Jag vill städa hela lägenhetet och pilla in ett kort i nya ramen. Jag vill hitta en plats för fina koppen och alla syaskarna. Jag vill sy om och laga kläderna som är trasiga. Jag vill laga mitt örhänge. Jag vill gå ut och springa 6 km minst. Jag vill handla hem god mat och färsk frukt. Jag vill ha tillbaka mitt liv och min identitet. Ack ohhh! Fantastiskt är ordet!

För en magisteruppsats.. oh my.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!!! Du förtjänar massor med choklad!
Jag har hunnit knappt halvvägs med min...

Koftan sa...

Åh tack! Ja det där med magisteruppsats är verkligen inte att leka med. Låt den inte ta över ditt liv bara, det är då det spårar ur. Men, det går nog som en dans säkert,lycka till!