onsdag, juni 25, 2008

singelisering

Åh jag ska få åka hem i helgen. Och åh jag ska få gå på fina vännens bröllopsfest! Och så fick jag i någon sorts mailhärva se en del (?) av listan på gästerna, och så ser jag mitt namn följt av (singel). SINGEL? SNIGEL vadå singel?

Ja jag kanske inte är direkt i hop med någon, men inget är ju heller svart eller vitt och vad vet alla om lillaste mig? Och varför måste människor få veta att jag är singel? Kommer de prata med mig på ett annat sätt, kommer jag vara på ett annorlunda sätt om än jag hade varit ihop med någon? Kommer bara vissa människor vilja prata med mig? Sluta singla mig hit och dit. Jag hatar ordet singel. Det är singelresor och singelkäk. Jag vill inte resa någonspeciellstans för att jag är singel, och jag äter pasta och ketchup oavsett om jag är ihop med någon eller inte. Eller vegetarisk lasagne. Och jag kommer alltid vara vegetarian. Jag tror dock att tanken är såhär, att singlar kan med glädje placeras brevid andra singlar, för vem vet? Ja vem VEEET?!! I denna värld, och vad jag vet, så finns inte garantier för nåt alls, att vara ihop betyder inte att man inte kan bli kär i någon annan. Och bara för att man är singel kanske man inte letar desperat efter någon att få vara ihop med. Man kanske ääälskar att får vara en såndära singel. Sluta singla mig. Kategoriseringar suger.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejjo! Sån grej, jag tror du kommer att få sitta vid ett singebord med andra singekids och prata singelprat. Sånt speciellt prat, där allt handlar om att flörteri, ögonkontakt och nummerbytande. Medan andra sånna par sitter och pratar om tvåsam kärlek, parsemestrar och parmiddagar. Förresten så köpte jag tre askar idag, en mer som ett skrin i trä, en i metall med mönster och sen den bästa, en i samma material som mitt röda resekitt, fast svart och liten med en dragkedja! Hejja erikshjälpen! Och så köpte jag shorts, fast på indiska, dumt ett handla när man inte får lön förrän i augusti...men jag glömde visst det i några timmar...usch vad jag konsumerar...kan inte låta bli på erikshjälpen, grejerna bara ligger där, ska jag lämna dom då? det går ju inte. Inte alls. Men ha det fiiiint på bröllpsgrejen! ses snart!kramkramkraaaaam!