måndag, juli 21, 2008

Skinka, queer, hjärtslag och en upptäckt

Oh ja.

Ledig dag igen. En måndag. Skönt, men nästan lite onödigt. Jag har noterat lite på sista tiden:

- Queer As Folk på kanal 5!! Idag, två avsnitt på raken, hurra!!

- Efter att ha rört mig mycket aktivt i tolv minuter på en såndära Crosstrainer på gymmet så svetten glänste så fint, talade maskinen om för mig att min genomsnittspuls var 27. Vilket hån.

- Efter att ha iordninggjort diverse smörgåsar åt pensionärerna har jag gått och blivit sugen på skinka. Såndär kall man kan ha på smörgåsen. Jag kanske inte är sugen på skinkan i sig, men på dess funktion som mat. Någe kallt, nyttigt, svalt sådär. Det mesta veg måste värmas och stekas och tillagas, väl? Eller har jag missat något? Snarast ska jag inhandla såndära Tartexpastej eller vad det heter.

-Och någe fantastiskt: Jag har hittat en liten bok jag var helt övertygad om att jag lämnat till biblioteket i april tillsammans med alla andra magisteruppsatsböcker. Jag har i det längtsta försökt ignorera men häromdagen fick jag hotbrev med underlag för faktura och när jag klättrade upp i ett skåp och rotade lite så kom boken fram! Hurra igen.

Nu ska jag gå vara lite kulturell och sen fika med vän och hund.

Inga kommentarer: