onsdag, september 10, 2008

Återvinning

Jag har varit ledig i två dagar. Yo fanatiskt bra. Och då skulle jag sätta igång att söka jobb och sy och träffa alla söta och vattna växterna och se på tv och vila och diska och träna. På två dagar. Idag la jag mig i sängen och bara låg. Och andades och tittade inte på tv och läste inte. Bara låg still. Det var nog det jag längtat efter mest. Det är jobbigt att jobba. Man måste prata så mycket. Jag tycker om att vara tyst. Man måste le och vara pepp. Jag tycker om att vara som jag är. Man måste ta initiativ och och ta ansvar. Jag tycker om att ligga still och inte göra nåt.

Och nu smakade jag precis på en övermogen advokado. Det var fruktansvärt. Och igår åt jag hallonkräm med mögelklump i. Jag vet att det finns gammal lax och rostad lök därinne också. Och riven ost. Jag har svårt för att slänga och gå vidare.

Inga kommentarer: