tisdag, november 25, 2008

Dubbelsidigt motsägelsfull. Som vanligt.

Ack. Jag vet inte vad. Det blev mycket åt olika håll. Jag såg nån såndär bild på facebook, från en solig kväll i maj med grillning och tygskor, från en konsert en ljummen augustikväll med vin där alla log och då kommer ju den där magklumpen som ett brev på posten. Jag tror det är en längtan sådär stark att jag mår illa och mitt i allt här och nu med jobbsökande, enkätundersökningssammanställande och vara käck och glad, så bara "jag orkar inte mer jag lägger mig ner nu". Jag hatar snö och vinter och jag vill bara ha varma ljumma sommarkvällar med vänner och allt bra. 

Det var en tanke. 
Den andra är att det är så himla mys med all snö. Det är hej mitt kära vinterland och jag längtar ihjäl mig efter att få komma hem och vara ledig och vara själv och sitta i soffan i skogen hos päron och glögga och bara vara som jag är.  Det ska bli lite skönt med jul.

Det var en andra tanke.
Jag fick lön idag. Eller rättare sagt, jag fick knappt nån lön idag. Och en vän säger att hon har hittat den perfekta julklappen till mig och jag vill bara spy på all jul. Jag orkar inte med julklappar, varken få och vara glad eller ge. Alla år som student då jag har varit pank har varit på skoj, för nu haaar jag inga pengar. Alls. Bror får lägga ut klappar till mama och papa. Men klappen jag fått av honom ja, den är redan slut. Och inte har jag köpt det jag skulle heller. Åh. Sen har det kommit in två små summor pengar på kontot och jag vet inte från vem eller vad. Det är konstigt. Suck.

Det var en tredje.
Jag är konstigt förkyld. Snoret rinner inte, och jag är täppt i näsan, men ändå inte för jag sover hur bra som helst och nässpray hjälper inte. Men det sitter nåt därinne som hindrar luft eller vad det är att komma in och ut, vilket medför en hejdundrande huvudvärk för tredje dagen i rad. Så jag jobbar hemma i pjamas i dag. Inte för att jag är särskilt sjuk utan mer för att jag inte orkar klä på mig och gå ut i snö gå till tunnelbanan och trängas och vara på jobbet. Som obetald praktikant har man lite rättigheter ändå.

En fjärde. 
Det bruna skånedjuret. Tänk om det rinner ut i sanden precis just nu? Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Men det kommer ett mess ibland och det skickas ett mess ibland. Men tänk om det försvinner.. det vore oerhört dumt att inte ta vara på det braiga. Men jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig till eller vad.. 

pip.  INTERNATIONELLA DAGEN FÖR AVSKAFFANDE AV MÄNS VÅLD MOT KVINNOR. Idag!

och här sitter jag och gnäller.

1 kommentar:

Idun sa...

Karin vi hade medlemsmöte med tjejjouren igår. Så nu har jag varit i lokalen där man ska sitta när man har jour. Du är saknad här för fikastunder och promenader. Jag såg på tv att det var massa snö i sthlm, det var massa snö i norpan också. Men har det verkligen varit kaos? Snökaos, låter ju som det vore flera meter snö och full storm, men flera meter är det väl inte?

Jag känner likadant jag vill ha sommar ena sekunden och vinter den andra.

Du krya på dej och lycka till med presentationen på torsdag.

Ha det fint!