söndag, november 23, 2008

5 dagar till

 Jag har gjort något i tre veckor, och när jag bara har 5 dagar kvar, då känns det som att jag inte orkar mer. Jag är trött på att bo i väska, trött på att inte få träna, trött på att inte få vara själv och trött på att inte få sova i min säng. Och nu, bara 5 dagar till, egentligen 4 för när torsdagen är slut har jag presenterat resultatet av min lilla praktikantuppgift inför dom andra i stora seminariesalen. Och sen kommer mamma och sen får jag åka HEM HEM HEM. Till norrrköping vill säga. Hem till fina skogen dröjer lite till, fast jag längtar verkligen. 

Jag har varit ute och traskat lite med min förkylning i dag. Snö och snålblåst. Och lite öppna fält och 12 höghus på rad som dominobrickor i miljonprogrambostadsområde. Uschi. Jag träffade en svart ponny med mjuk nos också. Den hälsade och gnäggade lite desperat. Som jag ungefär. 

Jag ska äta såndära Keldas Thaisoppa och sen äta en lussekatt. Jag var tvungen att ha en, så i brist på Bagarstugan fick jag ta ICA. De har lagt ner mandelmassa i katten, jag vet inte vad det ska vara bra för, det hör  ju hemma i semlor, men well jag blir julsugen. Igår intog jag första glöggen, myspys ju. Och så tittade jag på Stjärnor på Is mest på grund av Gynning. Och kanske en aning på grund av Fagervall i vita tights. Det var faktiskt imponerande att han gjorde det. Faktiskt. 

Åh jaha. Jag har tråkigt och ska sluta skriva i ren tristess.


1 kommentar:

Anonym sa...

Å du är SÅÅ välkommen hem ska du veta! Då ska det fikas på riktigt, dvs bagarstugan eller något annat i samma klass. Igår fikade jag och C på brodway, det nya, och det var verkligen mysigt, det fiket gör sig bra i hösttider. och deras latte är fin.

Och hälsa på ponny också, det är det bästa djurhälseriet tycker jag, hästar och ponnyer.

Det går fort, den sista tiden på praktiken, snart är det fredag och sen lördag och norrköping.

Imorn ska jag jobba. Känns la bra, men lite obra också. Speciellt eftersom hon inte bor hemma imorn utan på boendet och där kan man inte riktigt vara som man är och så är det en massa folk där. Men det är ju bara en dag så det ska nog gå:)

Ses snart! kramm!! och glöm inte snön!