måndag, november 10, 2008

i tid




I dag pratade dom stockholmiga på lunchen (nej jag kategoriserar inte överhuvdtaget nej) om att vaxa benen i makedonien, att gå på högklackat kurs, andra dagar har frågor ställts som när kvinnor i USA fick rösträtt och om Obama ska köpa hund nu och vilken. Igår var ämnet yoga och yogakvinnan pratade om att man ska lära sig vifta på sina organ som skelett och lever, chefen sa att kan de bara visa att de svävar så ska yogamattor köpas in, men nån annan påpekade att mattor knappast lär behövas om man svävar, däremot vore det bra med skurmoppar på fötterna och huvudet så sparar man in städet varje vecka. Well. Det är ett litet äventyr må jag säga.

Nu har jag iallefall min uråldriga polisaspirerande bästis från skogen här! Åh fint. Hon längtar redan hem och har redan somnat, men det gör inte så mycket. Föresten såg jag en såndär jobbig kortfilm, om vardag. Sådär grå och ja.. "man måste gå upp i tid för att komma iväg i tid för att komma hem i tid för att komma i säng i tid för att komma upp i tid för att..." 

Jag ska nog också sova lite. Sömnighet smittar, och jag har ju en bra bok! Underbart. Jag gillar att läsa om människors vardag, fast om människor som inte är som jag. gärna lite knasiga gärna lite sådär mja vad man skulle säga fel och sne och inte inne. Lite hårt men. Ack böcker är bäst! Nästan lite Björnvild är jag snart. oh!

Inga kommentarer: