fredag, november 07, 2008

Styrkeprov på fredagsafton

Jag blev ju utmanad på fem av min vän, men eftersom jag är seg och lat och lite uppslukad av stockholmsliv har jag ju inte antagit utmaningen. Så jag gör det nu istället, och det blir en utmaning i dubbel bemärkelse eftersom jag är totalt värdelös på att fatta mig kort i skrift. Ah!

Och jag har ingen aning om var allt det hära vita kommer ifrån, men raderna hoppar runt och jag blir iRRiterad!! funka DÅ!


Tre saker som skrämmer mig:

* att vara vuxen (ansvarsfull, duktig, framåt, käck osv)                                              

* att dom jag tycker om ska dö

* att ingen annan än jag kan ta tag i mitt liv



Tre personer som får mig att skratta:

 * Allram Est 

* mina vänner, alla på olika sätt

* åh alla nångång ju, mr B kanske? äsch


Tre saker jag älskar:

* att fika länge länge i ett fönster så man kan glo på folk, nytränad och mätt, perfekt redo för kaffe och någe sött

* kaffe och choklad i kombination

* sova sova sova., (och snö o vår och ligga under solen och och och men okej PUNKT)


Tre saker jag hatar:

* hatar är ett starkt ord.. men, att gå upp halv sex

* att känna mig nervös, osäker, obekväm och stel

* att så mycket enkelt kan vara så svårt (ekonomi & siffror bland annat)



Tre saker jag inte förstår: 

* hur det någon gång ska kunna bli fred när alla människor tycker och tänker så himla olika

* teknik och siffror och hur människor kan tycka att män och kvinnor är jämställda

* sanningen om kärlek


Tre saker som finns på min skrivbord: 

* tomma kaffekoppar

* tusen papper och listor och lappar och vykort

* en skål med häftstift och gem och nålar och småskrot


Tre saker som jag gör just nu:

* gnuggar mig i ögonen eftersom jag är så trött att mina linser fastnar

* sitter i en väns lägenhet långt bort i stockholm och längtar kanske lite efter "nån"

* praktikantar på Kvinna till Kvinna



Tre saker jag vill göra innan jag dör:

* ha gjort allt jag vill

* ha rest till alla platser jag tänkt

* hittat den bästa av män

 


Tre saker jag kan göra:

* jonglera med bollarna tre

* äta jättemycket 

* spela gitarr


Tre saker jag tycker att du ska lyssna på:

* detektivbyrån

* människor som inte hörs och syns mest (ingen sak men men )

* beröm


Tre saker jag skulle vilja lära mig:

* sjunga

* göra volter och vara smidig i luften

* tro mer på mig själv



Tre favoriträtter:

* thai gul eller grön curry

* nåt med fisk

* allt utom kött när jag är sjukt hungrig


Okej. Inte alltid tre saker. Varken TRE eller SAKER men more is more.


1 kommentar:

Anonym sa...

Fint, bra där med tre korta och koncisa!:) Kul med update, men jag förstår att du är busy woman i stora staden..:) Hur går det med boendet? Bra hoppas jag! Jag har precis tryckt i mig en stooor tonfisksallad och känner just precis så som du skrev, (dansat har jag också!) alltså sugen på fika, kaffe och choklad kanske...får bli en annan dag, för vi väntar besök här. Vi ska ut på båten ikväll! Lite dans alltså. Vad ska du göra i helgen? kraaam!!