torsdag, januari 15, 2009

sur sushi sjal

Jag har varit sur sur sur. På riktigt uselt humör. Det är grått och trist, inget händer, jag har inget trevligt inplanerat, det är jobb jobb jobb som är fruktansvärt tråkigt, oinspirerande och omotiverande. Inte blev det bättre av att jag fastnade med nyckeln i garageporten igår. Utan mobil eller extranyckel. Sådär stod jag. Hurra. Men då, plötsligt, dyker hyresvärden som jag inte sett sen i augusti, upp som gubben i lådan. Sen kommer fastighetsskötarHarry och skruvar isär låset och fritar min nyckel och säger på Muminspråket att han är glad att någon är beroende av honom också.


Iallefall. Jag försökte köpa mig lite glad idag. I affärerna där på stan började jag känna väldigt mycket på allt som var starkt rosa och grönt och gult. Starka färger. Jag tror kroppen längtar så starkt efter vår att den tror att våren kommer fortare om den tar på sig vårkläder. Jag köpte en
sjal iallefall. Lite bättre känns det.

Sen någe konstigt. Jag har de senaste dagarna upplevt ett alltmer tilltagande sug efter sushi. Jag har ju ätit det förut, men inte sådär ääälskat det. Utan mer ätit och jo helt okej. Lite roligt att plocka och äta. Men inte mer. Med det där suget köpte jag sushi på ica och gick hem och åt. Och åhhhhh det var så himla gott! Så nu älskar jag sushi! Bara sådär.

1 kommentar:

Anonym sa...

Å sushi är fina grejer det:) Ja, känner igen den där opeppen, men bara en dag till sen fest:) eller natt menar jag. Och tillsammans med mig också, alltid något;) men jag känner mig helt sjuk...sådär att om det vore ett vanligt jobb så skulle jag sjukanmäla mig, hade jag kännt såhär imorse hade jag gjort det...blä. Men nu kan jag ju inte, för sent liksom. Tur att vi är två inatt iaf:) ses snart! kram!!