måndag, februari 16, 2009

Väntan på livet?

Jag är, förutom genomsnorig och förlorad i snuvans dimmor, rastlös. Och därmed ganska uttråkad. Det känns som om jag väntar på något, att få åka hem om två veckor vet jag, lika malmöbesöket i början av mars, men det känns som om jag väntar på något mer, något stort. Och jag liksom sitter här rakt upp och ner på en stol och gör inget, för att jag väntar. Och det kan jag ju inte hålla på med. Jag tror det är ett jobb eller nåt jag väntar på, eller egentligen vad som helst som är bättre än det här som är nu, för det kan nog inte bli så mycket mer grå.

Och jag längtar också. Tillbaka till stränder och gator i andra städer i andra länder, till gamla danser och sommarkonserter, och jag längtar fram till våren, till påsken och valborg, till malmö och torr varm asfalt. Ja, var och vad som helst men inte här och nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare!
Dopar mig själv med echinagard, kaffe och choklad...

Koftan sa...

Tack ja, kaffe blir det och honung och mamma beordrade rå ingefära. Choklad mja, vill gärna men med mina mängder blir jag snart en knubbis.. vilket kan vara charmigt men får nog vänta till fredag. Och ta igen det fyrdubbelt :)