torsdag, februari 19, 2009

män som hatar kvinnor

Jag hittade en man på facebook som jag vet är kvinnomisshandlare. Denne man arbetar på ortens största företag, är kändis i stan, har barn, ääälskar att segla och åka på äventyr, är "glad" singel, älskar att vara i fjällen, har bilder upplagda där han myser med sina "grabbar", åker skoter, grillar och ler i solnedgången. Som vilken stilig 37-åring som helst i sina bästa år. Jotack. Äckliga människa. Och ännu äckligare är att alla tycker att han är en sån jvla trevlig och go kille.
What to do? Inte så mycket. Jag får lust att skriva en note på min facebook om vad han pysslar, med, att skriva ett litet inlägg i hans egen gästbok, att skicka ett fint infomail till hans dejt som han flörtar så sött med på facebook, jojo. Men, det är nog inte så klokt.

Men jag blir hatisk och aggressiv. Fyfan. För ingen kan ens ana något, han ser ju ut som vem som helst. Såklart. Och han är ju så fruktansvärt trevlig och framåt och känd i stan, jo precis. Undrar hur många fler av alla dessa "trevliga normala" män som pysslar med samma sak? Jojo.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skrämmande många är det nog som sysslar med sånt. Men är det någon som har helt rent mjöl i påsen?

Svårt att veta vad man ska göra eller säga.

Koftan sa...

Ja verkligen. Men alla kan väl inte vara misshandelsmän.. eller? Det är ju svårt att göra något sådär själv, men jag tycker åtminstone man kan vara lite otrevlig mot dom. Det är väl det minsta, att inte gå på deras falska fjäsk. Att sen eliminera machokulturen inom rättsväsendet så fler vågar anmäla och samhället tar brottet på allvar, det är ju en annan femma.