måndag, mars 23, 2009

Chokladet och springet

jag tycker om t-ord mer än n-ord.

Jag tror hela mitt liv består av distansförhållanden. Alla utom några ytterst få av dom jag tycker om bor inte här hos mig i min stad. Så intensivumgås vi ibland och då gnistrar det nästan. Sen blir det kolsvart däremellan. Well. Allt eller inget är ju lite av min kopp té.

Jag har nu fått skriva kärleksbrev och pratat. P.R.A.T.A.T Sisådär ja. Susen gjorde det, fast det var inte jag som pratade utan den andra. Fast jag gått runt och ojjat mig och blitt frustrerad och haft tusen åsikter och saker att säga, sen sätter den dära igång och jag blir generad och knäpptyst och behöver inte säga eller påpeka något alls för den där har redan kommit på allt bra och sagt det. Fina ord fina ord och kloka. Fiiiint är det. Love.ly. Får man vara lite kär, eller så?

Och det här chokladätandet. Attan vad det gör susen! Idag sprang jag lite igen, andra gången på halvåret, och jag sprang lika långt som det som var standard för mig i höstas! Och jag tror det är chokladen som får mig så springsugen, som får mig pepp och pigg, som får mig att springa lååångt, jajjemän, jag visste att det var nåt med choklad som var ytterst bra. Så eftersom jag får superbra kondis av choklad och nästan kan man säga går ner nåt kilo kanske också på köpet, så måste jag ju bara äta mer. Mera mera mera! På fredag tänkte jag testa en ny Ben & Jerrys till exempel.

Inga kommentarer: