tisdag, mars 10, 2009

true romance

Jag packar min lilla väska för imorgon åker jag till Malmö hurra! Skönt att få komma bort från det hära vardagliga, suckandet, meningslösa jobbandet, snöåterfallet, jobbletandet och gäspandet. I Malmö ska jag gå på nya gator, gå på bio, kanske rota lite secondhand, se små djur, göra ingenting och gömma mig lite. Jag är väldigt bra på att höja en liten händelse till skyarna och totalt gå in i den, stoppa huvudet i sanden och glömma allt allt annat. Väldigt skönt, fast väldigt jobbigt när jag förvånat inser att allt det där jag förträngt fortfarande finns i mitt liv och jag måste åka hem till det igen. Då är det bittert vill jag lova. Ack ja. Den lördagen den sorgen, är lååångt bort.

Och nu packar jag. Jag älskar såna här kvällar, pilla runt och plocka lite och bada och ha bra musik på och förvänta och förtjusa. Fast packa är svårt så jag tar med det mesta. Jag hoppas på +10 grader och sol, men man vet ju aldrig, snön verkar ju aldrig ta slut.

Och klockan FEM måste jag gå upp!! Omänskligt. Men det har jag också förträngt, för nu är jag ju jättepigg och det ska vattnas och bestämmas sjalar och packas musik. Imorgon klockan 05.00 den morgonen den sorgen, då kommer jag hata hela världen. En liten stund. För sen får jag åka tåååg, bara det. oh!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om någon skulle vilja skicka hemliga brev till dig så skulle den behöva en e-postadress att skicka den till.

Anonym sa...

Hej! Jag jobbocoachar för fullt...idag skulle vi göra rollspel, tror du jag gillr rollspel? jag HATAR sånt, oplanerat och spontant ovh bara sådär, som någon, dock en mindre grupp, ska bedöma...fy fabian. men det gick det med. my oh my. Men du, nu till det vikiga, små djur!?! vilka små djur?:) har björnen djur? lurviga? mjuka? Men fikas på söndag säger jag ja tack till, lätt så! hörs snart då, hälsa malmoe och ha det fiiint! kraam!//Linda

Koftan sa...

Anonym: Hemliga brev? hm. Ge mig din mailadress först så får vi se..

Linda: ha ha rollspel, kära du, jag vet jag vet, hemskheter! :) Men det är ju så också, att man klarar det, det går också. Det mesta går faktiskt, man kommer levande ur det. Hoppas det känns fint i stort iallefall! Små djur, mja, han sa nåt om små djur.. tex små kängurer ska det finnas i en park. Sen kanske vi letar på några till. Björnen har inga djur, men han är ju björn himself så.. Vi ses snart ja, kraaaam!