fredag, april 17, 2009

Plötsligt händer det

Ibland säger det bara swisch. Trisslottstänket, plötsligt händer det. Vinden har vänt.

Jag fick jobb! Bara sådär.. ett fint jobb, ett riktigt jobb. Inte så långvarigt, men ändå. Samordnare. Jag går runt och egoboostar och tänker på att dom valde just mig, MIG! På tre minuter så ändras hela ens nuvarande liv. Det här med förändringar är spännande.

Och jag har precis haft besök av den dära mannen. Den allra bästa faktiskt och bara bättre och bättre känns det för varje gång vi ses. Det är konstigt eller kanske inte, men förr när jag träffat någon så har jag frågat mig själv "är jag kär, är jag kär?" och letat och försökt identifierat och definierat känslor, men nu har jag inte tänkt tanken någon gång alls faktiskt. Förrän nu kanske lite. För det bara är. Så rätt. Inga tvivel, inget fundersamt, jag bara vet. Det bara är. Jag bara vet.


Fast det kan ändras snabbt också. Jag var väldigt nära att bli påkörd av en bil igår. Väldigt nära faktiskt. Jag tänker för mycket och blir rädd för att allt det här braiga kräver något tillbaks. Peppar peppar.

1 kommentar:

Karin sa...

Grattis till jobbet!
Han verkar åtminstone se trevlig ut... =)