fredag, september 04, 2009

Det börjar med september

Det händer saker. Stora och små. Som att jag klippt allt hår kort nu. Inte bara en sida. Jag är nöjd tror jag, men "det växer ju ut" tänker jag mer och mer så jag kanske bryr mig lite lite mindre om inte klipp blir perfekta längre. Det är roligt att testa bara.
Jag har äntligen köpt en vattenkanna som är rosa från Ö.B. Den läckte som ett soll så jag gick dit med den och fick veta att den inte var gjord för att ha vatten i. Men jag chansade och fick en ny och den verkar tåla vatten faktiskt. Så nu kommer mina blommor få ett trevligare liv.



Jag har jobbat klart på mitt jobb också. Jag fick en fin tékopp från Iittala som adjögåva och därmed har senaste dagarna fyllts med sova länge, koka kikärtor, baka bröd, fika, secondhandhandlande, film, mys och pyshäng, glida på stan, träning och sådant där som man längtar efter när man jobbar eller inte har tid. Och hösten är kommen! Igår uppdaterade jag mina téburkar med fyra nya teer och nu sitter jag här och sippar. Fina hösttecken. Men jag vill ha det ännu lite kallare, frost gärna, så jag kan bylta på mig halsdukar men ändå ha jackan öppen och gå runt och känna mig fin. Blir det för kallt är det bara kallt och man fryser och måste ha de allra tjockaste plaggen man har och då känner man sig inte alls fin, bara frusen och oformlig på grund av alla kläder.

Mm. Och stora beslut. Klippet var inte speciellt stort egentligen. Nu har jag ett annat beslut på utredning. Flyttning. Mm.. sådär skräckblandad förtjusning. Mest förtjusning såklart! Åh.. men i diskurser där jag är inblandad handlar det om velning och fundering och analysering. Tänka lite först.

1 kommentar:

Karin sa...

Hur kan en vattenkanna inte vara gjord för vatten?!