söndag, november 08, 2009

Drömtårta

Vi har fått nycklarna till nya lägenheten. Vi ska ju inte flytta förrän 1 december, men oh så pepp man blir, jag vill flytta NU! Så, idag har vi iallefall burit dit alla mina skivor, ganska mycket kläder och några par skor. Alltid nåt. Och så får jag sånt behov av att rensa och slänga och göra mig av med sånt där som man inte använder men inte heller vill slänga. Sånt som bara tar plats. Och har jag väl hittat det där no-mercy, osentimentala hårda sinnet, åh då försvinner så mycket! Bäst och slänga medan man vågar. Jag brukar inte ångra mig faktiskt. Man kan fotografera sakerna innan man slänger dom annars, då glöms dom iallefall inte.

Nyss gjorde jag rulltårta för första gången i livet. Det känns väldigt mycket mormor över det hela. Fint. Ibland saknar jag att inte ha mormor och morfar att åka hem till mer. Man kom så långt bort från allt då, andra värderingar, sakta och fint. Tunna blommiga kaffekoppar och kakor. Liten och trygg var man. Nu ska jag snart flytta ihop och bli ännu större. Har jag blivit stor då?

1 kommentar:

Karin sa...

Man är aldrig större än man känner sig...

Annars brukar jag tycka att man är stor när man köper hus. Det känns som så läskigt mycket ansvar.